Leveransinformation och returer
Leveran till Sverige
Svenska priser på hemsidan är utan moms. Därför är svenska priser cirka 20% billigare än norska priser på hemsidan. Du kommer att debiteras moms vid tullklarering till Sverige. Var snabb med att betala din momsräkning så får du din vara levererad inom 4-8 dagar.
Svenska kunder kommer att kunna betala med Klarna, Visa och Mastercard. Priserna visas i NOK, men omräknas till SEK vid betalning.
Vi skickar alltid våra varor med Bring/Posten om inget annat avtalats. Alla försändelser skickas som "Paket att hämta", (paketet hämtas på ditt lokala postkontor eller post i butik). Med paketpost är paketet spårbart och vi ansvarar för försändelsen tills den mottagits av kunden.
Leveran till Norge
Vi skickar alltid våra varor med Bring/Posten om inget annat avtalats. Alla försändelser skickas som "Paket att hämta", (paketet hämtas på ditt lokala postkontor eller post i butik). Med paketpost är paketet spårbart och vi ansvarar för försändelsen tills den mottagits av kunden.
Till stora delar av centrala Norge skickar vi inom 2-4 dagar. För övriga delar måste 4-6 dagar beräknas, beroende på rutt. Du kan enkelt beräkna den förväntade leveranstiden för ditt paket i Mybring. Försändelsen kan spåras längs vägen.
Leverans från fjärrlager
Om produkten finns i ett fjärrlager måste upp till 14 dagars leveranstid beräknas.
Fraktkostnader:
Fri frakt på beställningar över 2499 NOK. För beställningar under 2499 NOK debiteras en leveransavgift på 69 NOK.
Ordertillägg på leveranser till Svalbard och Bjørnøya
Att frakta varor utanför Norges gränser är mycket dyrt. Vi har därför varit tvungna att lägga till en tull- och tullavgift på alla beställningar till Svalbard och Bjørnøya – oavsett orderstorlek. Denna avgift återspeglar endast vår kostnad, som för närvarande är 400 kronor (320 kronor exkl. moms) och täcker Postens Svalbardtillägg och de norska tullmyndigheternas tullklareringsavgifter.
Leverans och mottagning
Mottagaren får en avisering om upphämtning via sms, e-post eller i appen och kan hämta paketet på sitt lokala upphämtningsställe. Med våra tilläggstjänster kan du utöka valfriheten för dina kunder, t.ex. med möjligheten att ändra upphämtningsställe eller välja hemleverans när paketet har anlänt till upphämtningsstället. Om paketet inte hämtas får mottagaren upp till 2 påminnelser. Upphämtningstiden för paket som hämtas i Post i Butikk och i Pakkeboks är 7 dagar. Mottagaren kan begära en förlängd upphämtningstid från 7 till 14 dagar kostnadsfritt via Posten-appen eller via sms.
Fel eller utelämnanden:
Vid fel eller utelämnanden, vänligen kontakta oss på: norge@scanvision.no
Returer och byten:
Alla beställningar anses vara bindande. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post med all information.
Om du vill byta en vara betalar vi fraktkostnaden. Om du vill returnera varan för återbetalning dras en avgift på 79 kr av (från det återbetalda beloppet). Använd returetiketten som medföljer försändelsen för retur. Om den inte medföljer, vänligen kontakta oss.
Dina avboknings- och returrättigheter
Ingen transaktion är genomförd förrän du har sett och godkänt varan. Om du vill ångra ett köp, vänligen meddela oss via e-post och returnera varan i dess kompletta produktförpackning inom 14 dagar efter att du mottagit varan (ångerfristen) och bifoga en dokumenterad förklaring av orsaken till returen av varan. Du kan välja om du vill ha en annan vara eller pengarna tillbaka. Observera att ångerfristen förlängs till 3 månader om returförklaringen inte medföljer varan.
Villkoret för retur är att varan inte har använts och att den kan säljas som ny. Alla etiketter måste vara fästa och originalförpackningen måste också medfölja.
Du kan returnera en vara utan att ange någon anledning, men det rekommenderas att du beskriver orsaken till returen på returformuläret.
Om du utnyttjar din ångerrätt och returnerar varan/varorna som postpaket eller brev betalar du själv returkostnaderna. Du ansvarar för transportrisken. Fyll i returförklaringen och skriv vad du returnerar. När vi har fått tillbaka varan/varorna i oskadat skick återbetalar vi det belopp du har betalat inom 30 dagar. Vänligen ange ditt bank- eller postgirokontonummer på returblanketten så finns pengarna snabbt på ditt konto.
Ångerrätt
Dina köp har 14 dagars ångerrätt. Under denna period har du ångerrätt, vilket innebär att du har möjlighet att, utan några förpliktelser från din sida och med undantag för:
fraktkostnaderna, skicka tillbaka de varor du har mottagit.
I så fall måste du returnera varorna oskadade och oanvända.
Avgifterna är desamma oavsett hur många varor du har köpt. Vid tvist kan du kontakta Konsumentrådet eller ditt lokala konsumentkontor för hjälp. Läs även avsnittet om dina returrättigheter.
Reklamasjonsrett & Garanti
Som kunde hos Scanvision har du på de fleste produkter 5 års reklamasjonsrett i henhold til Norsk forbrukerkjøpslov, da dette er produkter som er ment å vare i mange år. Det betyr at du kan klage på produksjonsfeil eller skjulte mangler – helt kostnadsfritt.
Fabrikkgarantien på termiske/konvensjonelle kikkerter, spottere, avstandsmålere og kikkertsikter varierer basert på produsent, avhengig av merke og modell (se info lenger ned). På generelt grunnlag dekker ikke garantien feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, brukerpåførte ytre skader eller mangelfullt vedlikehold. Ved garantireklamasjon må produktet returneres til Scanvision AS hvis ikke annet er avtalt. Bruk vårt serviceskjema ved henvendelse.
All optikk fra Blunith og Pacecat har 2 års garanti.
Force majeure
Skulle en situation uppstå som gör det omöjligt för oss att fullgöra våra skyldigheter enligt detta avtal, och som enligt vanliga köprättsliga regler anses vara Force Majeure, upphör den drabbade partens skyldigheter så länge den extraordinära situationen kvarstår. Force Majeure inkluderar till exempel ändringar i lagstiftning, arbetskonflikter, strejker, lockout eller andra omständigheter utanför parternas kontroll, såsom krig, upplopp, brand, explosion eller myndighetsingripande. Detsamma gäller plötsliga förändringar i produktmärkningskrav, varningstexter, försäljningsförbud eller myndighetsbeslut som negativt påverkar marknaden och produkter eller onormal nedgång på marknaden.
Prenumerera på våra e-postmeddelanden
Var bland de första att få veta om nya kollektioner och exklusiva erbjudanden.